torsdag, maj 01, 2008

Lår

Bild: Expressen

Jag minns från att jag var väldigt ung att jag liksom bara visste att det inte var snyggt att låren gick ihop. Jag visste med bergsäkerhet att det snyggaste var om det var en glipa mellan låren, längst upp där de går ihop. Jag minns också att jag inte kände så många som såg ut så, och tänkte att det var kanske lite konstigt. Men jag var så säker på att det inte var snyggt om låren gick ihop.

Mina lår har så klart aldrig haft den där glipan. Även när jag var smalare och väldigt vältränad. Jag har alltid varit en sån som fått slänga jeans för att de går sönder först där mellan låren, tyget slits när låren går ihop.

Idag vet jag förstås att det är helt normalt att låren går ihop, precis som det är normalt att de inte gör det. Jag vet också vad jag själv tycker är snyggt, inte bara vad media, samhälle och omvärld tycker är snyggt. Men bilden ovan kastade mig tillbaka ungefär tjugo år i tanken.

1 kommentar: