torsdag, april 23, 2009

Sommaroro

Sommaren är min värsta tid på året. Jag älskar hur livet är på sommaren, alla är glada, man är förhoppningsvis ledig mycket, och mycket roligt händer. Men det är tungt att vara överviktig på sommaren.

Bada gör jag bara inte. Det finns inte en chans att jag visar mig för andra i baddräkt, inte ens för mina nära vänner. Det är svårt med sommarkläder, jeans är för varmt och kjol ger mest skavsår på insidan av låren. Det är också ganska osmidigt, det är tungt med kroppen och man blir lätt varm, det är inte busenkelt ett glida upp och ner från picknickfiltar utan att dra till sig uppmärksamhet, och med värme kommer behov av mindre kläder och att visa mer av sin kropp är inget man drömmer om.

Jag vill verkligen inte klaga, för det är mest av allt väldigt sorgligt. Sommaren var under många år min bästa tid på året, och nu bävar jag bara för den. Många, många år har jag tänkt "inte en till sommar som fet", men vi vet alla att det här är mycket svårare än man tror och att somrarna kommer och går utan att jag klarar att bli mindre.

Men jag hoppas verkligen på nästa sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar