onsdag, maj 27, 2009

Nytt fokus

Det bästa med att ha fattat ett beslut, är att tankarna får vara nya ett tag. Jag får fokusera på något nytt, något positivt, ett försök. Så länge, ett helt liv men också en tung, tung vår, var mina tankar uppfylla av: jag är för fet. Jag är så fet. Jag orkar ingenting. Jag är inte lycklig. Jag mår inte bra. Jag klarar ingenting.

Nu, ett försök. Vet ingenting om resultat än men åh så skönt det är att kunna tänka på något annat. Hur jag ska göra. Vad jag ska göra. Att det kanske leder till något bra. Att jag ska ge det en chans.
Att jag faktiskt gör något.

Luften är redan lättare att andas.

6 kommentarer:

  1. Kämpar fortfarande med min bulimi, det är ett balansspel. Men det blir lättare men man kommer alltid ha en disposition för det.
    Jag vet hur det ska kännas när jag mår bra, mådde super under min graviditet (04-05) fram till 07. Så det är den känslan jag letar efter.
    Du kommer ha jobbiga dagar och mindre jobbiga men sen kommer du också börja ha dagar då det faktiskt känns bra.
    Kämpa på.
    kram

    SvaraRadera
  2. Kämpa på och håll kvar den tanken :)

    SvaraRadera
  3. Å vad glad jag blir när ditt inlägg är så positivt!! Ser fram emot uppdateringar!! Kram

    SvaraRadera
  4. Natalie: vad skönt att du ändå har haft en period när du mådde bra. Då vet du vad du strävar efter. Tror som du, att kämpar man och håller ut så kommer det faktiskt bra dagar - och ett bra liv. Kram

    Pulver: tack! Det ska jag försöka.

    Lena: tack! Kram

    SvaraRadera
  5. hur mår du?
    hur har du det?

    SvaraRadera
  6. Håll ut. Det är det jag försöker tala om för mig själv varje dag. Håll ut! Vet hur det är att leva med matmissbruk, känneri alla fall igen mig i en massa som du skriver om. Håll i och håll ut. Någon gång kommer det bli lättare. Håll i din positivitet så kommer det att gå bra. =)

    SvaraRadera