måndag, januari 11, 2010

Remissen

Jag fyllde i den där remissen mer ärligt än jag någonsin uttryckt mig tidigare gällande maten. Usch, det var jättejobbigt. Hur äter du? Hur mycket tänker du på mat? Men det var så skönt att vara ärlig! Jag tror inte jag har varit helt ärlig om det i något sammanhang, inte ens i terapi. Jag har stegvis blivit mer ärlig men det har aldrig känts som att jag vågat öppna mig helt. Det är som att jag testat lite, släppt en liten bomb i taget. Vad händer om jag säger det här? Och det här? Nu sa jag allt.

Jag har nu fått svar på remissen, jag har inte fått någon tid än men väl besked om att de tagit emot remissen, diskuterat i någon grupp och kommit fram till att de godtagit den och att jag ska få en tid. Det känns jättebra. Det är superläskigt men jag tror verkligen det är dags att jag är ärlig mot mig själv och mot andra med det här. Anledningen till att övervikten är ett sådant tabu beror inte bara på andra utan definitivt på mig själv också, och jag ska försöka bryta det tabut nu. Och försöka satsa på mig själv och min hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar