söndag, mars 28, 2010

Mat

Jag missade att veckans bloggtema hos Mymlan var mat. Först tänkte jag att jag borde ju kunna skicka in hela min blogg. Men vid lite närmare eftertanke stämmer nog inte det. Det här är inte enbart en blogg om mat. Det är en blogg om ett problem, om en kamp om att få sinnesro och ett ångestfritt liv, och om en önskan om självtrygghet. Maten spelar en roll i filmen om mitt liv men det hade lika gärna kunnat vara kokain, sprit eller skurna armar. Eller relationen till andra kanske? Ensamhet? Eller varför inte jobb och karriär.

Mest handlar kanske bloggen om ångest? Om drömmar som aldrig uppfylls och om vägen till att försöka inse att det kanske är dags att skaffa nya. Mycket läsvärt finns i alla fall efter att Mymlan gjort mat till bloggtema.
Läs mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar