torsdag, maj 27, 2010

Då, sen, om

Julia Skott skrev om den där personen inuti som man väntar på att den ska komma ut. Och att man då ska börja leva, göra allt det där man alltid drömt om.

Jag tänkte göra en lista över alla saker jag avstår från för att jag tycker att de ska göras av den personen som bor inuti. Allt jag avstår från men egentligen skulle vilja göra, allt jag avstår från för att jag är överviktig och för att jag hellre skulle vilja vara smal.

Det är sanslöst sorgligt med en sådan lista. Jag skriver den för att påminna mig själv. Insikten om att man missar att leva är jobbig, men det är bra att påminna sig själv om det så att man kommer ihåg att det är farligt att vänta på det där "sen". Det kanske aldrig kommer, och då har man missat allt. Såsom att:

1. åka på solsemester.
2. bada/simma.
3. gå på Gröna Lund och åka karuseller.
4. träffa nya människor.
5. gå på fest.
6. träffa killar.
7. tro på komplimanger.
8. klä mig i roligare kläder.
9. hänga med på events som go cart, klätterväggar osv som jobbet brukar ha.
10. träna bland andra människor.
11. gå på krogen.
12. söka mitt drömjobb/min drömutbildning.

(med reservation för eventuell påfyllning senare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar