tisdag, oktober 05, 2010

Mod

Jag har vågat en sak till. Jag har börjat på ett viktminskningsprogram. Eftersom detta inte är en viktminskningsblogg kommer jag inte att skriva detaljerat om det här, men en sak vill jag skriva:

det här är första gången i livet som jag försöker gå ner i vikt för min egen skull. Jag är fortfarande fullkomligt övertygad om att alla har rätt till sin plats i samhället, stor som liten, tjock som smal, och allt däremellan. Men jag är numera även, inifrån och ut, säker på att jag inte vill gå ner i vikt för att passa in, för att bli lycklig eller för att tillfredsställa någon annan.

Jag gör det för att jag vill ha en stark och frisk kropp som jag kan använda istället för att avsky. Det är en skön känsla, och hittills går det riktigt bra. Och redan gillar jag min kropp lite mer.

3 kommentarer:

  1. Grattis! Jag tror det är jätteviktigt att beslutet kommer från en själv, inte att man gör det för andras skull. Jag lyckades ju inte så bra med Xtravaganza, men jag fick ändå en otrolig kick av det. Sedan drog jag i nödbromsen innan jag hade gått upp allt igen och det blev operation. Känns helt rätt för mig och jag gör det för MIN SKULL. så jag säger grattis till ditt mod och önskar dig all lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Den heter Tidigare Liv-terapi av Annalena Mellblom. Länken till adlibris hittar du här:

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197817341

    Det är riktigt häftigt faktiskt, är man intresserad så tror jag att det kan hjälpa väldigt mycket i det livet vi lever nu. Inte så farligt dyr heller. :)

    SvaraRadera
  3. Lena: tack! Grattis till ditt beslut med operationen också.

    Anna: tack, ska genast kolla in :)

    SvaraRadera