söndag, juli 27, 2008

Är det mer ok att skära sig i armarna?

Eftersom man inte kan kommentera hos dig, Linda, hoppas jag att du kanske hittar hit om jag länkar.

Nästa gång du stör dig så förbannat mycket på en fet människa, fråga hur hon mår istället. Eller stanna hemma.

Fetma är ett uttryck för en massa saker - självhat, depression, rädsla, ätstörning, dålig självkänsla, misslyckanden kan vara några av dem. (Lathet är det oftast inte.) Men även feta människor tycker det är förbannat varmt just nu, och vill bada.

Det är konstigt hur du, som verkar ha en empati för att må dåligt (speciellt som ung) inte inkluderar övervikt i ditt spektrum.

5 kommentarer:

  1. ja har skrivit lite om ditt inlägg på min blogg. hoppas att allt är bra med dig.

    SvaraRadera
  2. jag hoppas du inte slutat skriva, din blogg är väldigt intressant. Behövs bland alla dessa bantningsbloggar.

    SvaraRadera
  3. missheart: ska genast kika in!

    anonym: jag har inte slutat skriva, men har haft en rörig sommar och nu semester. Återkommer snart!

    SvaraRadera
  4. Bry dig inte om de som skriver negativa saker, jag har också fått det i min blogg...

    när jag skriver länkar jag alltid för jag anser kan man skriva en kommentar så ska man stå för den så är det...

    Bara för någon dag sedan så skrev en j*vla f*tta till mig för att jag ansåg att hennes blogg är väldigt kränkande mot vissa folkgrupper, jag skrev till blogga gratis om det för hon har även blivit avstängd från andra bloggar...

    Det ända de gjorde var att tvinga henne att ta bort vissa inlägg, men det är bättre än inget alls/Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Dockmamman: jag har, tack och lov, inte haft problem alls med kränkande eller negativa kommentarer här. Inlägget riktar sig mot Linda Skugge som skrev nedlåtande om feta människor i sin blogg, och eftersom hon inte har någon kommentarsfunktion där så skrev jag om det i min blogg istället.

    SvaraRadera